Μουσικό Σχολείο Κέρκυρας



   Μουσικό Σχολείο Κέρκυρας


   Το Μουσικό Σχολείο της Κέρκυρας είναι ένα από τα 42 μουσικά σχολεία της χώρας το οποίο ιδρύθηκε το 1991. Το σχολείο απασχολεί 53 μόνιμους καθηγητές , επίσης διαθέτει μπάντα μαντολινάτα, σύνολο εγχόρδων, χορωδία ευρωπαϊκής καθώς και παραδοσιακής μουσικής. Όπως σε κάθε μουσικό σχολείο έτσι και σε αυτό οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι , αφού περάσουν τις εισαγωγικές εξετάσεις του σχολείου, να μάθουν να παίζουν πιάνο και μαντολίνο ενώ σε άλλα μουσικά σχολεία αντί για μαντολίνο μαθαίνουν ταμπουρά (όπως είναι και στο Μουσικό Σχολείο Σερρών), καθώς και όποιο άλλο όργανο επιθυμούν. Το σχολείο αυτό είναι ευρέως γνωστό καθώς έχει πάρει μέρος σε πολλές εκδηλώσεις στο εξωτερικό με αρκετές διακρίσεις και βραβεύσεις, καθώς επίσης συνεργάζεται και με σωματεία του νόμου. Τέλος, το Μουσικό Σχολείο της Κέρκυρας, διαθέτοντας μια αξιοπρεπή ορχήστρα, οργανώνει κάθε χρόνο διάφορες εκδηλώσεις όπως είναι οι Όρνιθες , το Άξιον Εστί , Ελεύθεροι Πολιορκημένοι καθώς επίσης και παιδικές όπερες.


     Κατά την εκδρομή μας στην Κέρκυρα επισκεφτήκαμε το Μουσικό Σχολείο στις 3 Μαρτίου του 2017.  Μετά από μια περιήγηση στο χώρο του σχολείου, καταλήξαμε στο αμφιθέατρο όπου ο διευθυντής τους απάντησε σε κάποιες ερωτήσεις που του θέσαμε σχετικά με την ιστορία του σχολείου.


 Αρχικά, μας είπε ότι το Μουσικό Σχολείο της Κέρκυρας ιδρύθηκε το 1991 και τα κτήρια που το αποτελούσαν βρίσκονταν σε δυο περιοχές οι οποίες παλαιότερα ήταν παιδικές κατασκηνώσεις. Το κεντρικό μέρος του σχολείου βρισκόταν πάνω  στον λόφο ενώ οι μουσικές αίθουσες ήταν σε χαμηλότερα σημεία της περιοχής. Στην αρχή λειτουργούσε μόνο ως λύκειο και ο χώρος ήταν αρκετά μικρός. Το σχολείο, ξεκίνησε  με δυο καθηγητές αλλά στη συνέχεια σε συνεργασία με τους μαθητές κατάφεραν να διαμορφώσουν το κτήριο. Εξαιτίας των λιγοστών αιθουσών διδασκαλίας ατομικών μουσικών μαθημάτων, τα μαθήματα γινόταν ακόμη και στα αυτοκίνητα των καθηγητών. Εν τέλει, το 2009 κάνανε αίτημα για νέο εκπαιδευτήριο καθώς υπήρχε ανάγκη για νέες εγκαταστάσεις.
Οι επόμενες ερωτήσεις αφορούσαν τις εισαγωγικές εξετάσεις και τον αριθμό των παιδιών που γίνονται δεκτά στο σχολείο. Μάθαμε ότι, όπως σε όλα τα μουσικά σχολειά έτσι και στο δικό τους, ο αριθμός των παιδιών που γίνονται δεκτά από τις υποχρεωτικές εξετάσεις είναι περίπου 70. Τέλος, ο διευθυντής αναφέρθηκε στο ότι τα τελευταία τέσσερα χρονιά έχουν αυξηθεί κατά μεγάλο ποσοστό οι αιτήσεις για φοίτηση στο σχολείο, γεγονός που τους χαροποιεί ιδιαίτερα.
Στη συνέχεια τους ρωτήσαμε για τα μουσικά σύνολα και σχήματα που έχει το σχολείο τους. Αυτό που μάθαμε ήταν ότι υπάρχουν πάρα πολλά σύνολα , όπως είναι η Φιλαρμονική ή Μπάντα, η οποία αποτελείται από περίπου εκατό άτομα, η Χορωδία, που έχει εβδομήντα άτομα, διάφορα σχήματα οργανοχρησιών, καθώς και ορχήστρες εγχόρδων και πνευστών οι οποίες διακρίνονται σε τμήματα προχωρημένων και αρχαρίων. Τέλος, διαθέτουν και μαντολινάτες, χορωδίες που συνοδεύονται από μαντολίνα, καθώς και κάποια συνδυαστικά σύνολα, τα οποία γίνονται κάθε Τρίτη.


Μέσα από τις τελευταίες ερωτήσεις που κάναμε, οι οποίες αφορούσαν κυρίως τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, την σίτιση και γενικά την λύση κάποιων προβλημάτων τους, καταλάβαμε ότι τα σχολειά μας μοιάζουν αρκετά. Το εβδομαδιαίο τους πρόγραμμα περιλαμβάνει δυο εννιάωρα, κάθε Τρίτη και Τετάρτη, ενώ παράλληλα παρέχεται δωρεάν σίτιση στα παιδιά. Ωστόσο, το σχολείο αντιμετωπίζει προβλήματα (μεταθέσεις μουσικών, έλλειψη μουσικού εξοπλισμού, μετακίνηση) τα οποία όμως, καθηγητές και μαθητές, προσπαθούν να επιλύουν με τον καλύτερο τρόπο. Αξίζει,τέλος, να σημειωθεί ότι, εξαιτίας της σημαντικής συμβολής του Μουσικού Σχολείου στον Κερκυραϊκό πολιτισμό, όλοι οι υπεύθυνοι του νησιού ενδιαφέρονται και προσπαθούν για την επίλυση των προβλημάτων.    


 Μετά την συνέντευξη του διευθυντή, ένα μικρο παραδοσιακό μουσικό σχήμα του σχολείου μας παρουσίασε στα παιδιά του Μουσικού Σχολείου της Κέρκυρας κάποια τραγούδια από την περιοχή της Μακεδονίας.                                                       


     





 Στο τέλος της μικρής αυτής εκδήλωσης, μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε μια μικρή περιήγηση στο χώρο του σχολείου, στις αίθουσες που πραγματοποιούνται τα μουσικά αλλά και τα γενικά μαθήματα, στην αυλή, στο γυμναστήριο, στην τραπεζαρία. Έτσι, καταφέραμε να γνωρίσουμε ένα σχολείο με μια κουλτούρα διαφορετική από την δική μας, αλλά και να αποκτήσουμε φιλίες που θα μας μείνουν αξέχαστες.

               

       



   


                     




     



Μπόγιογλου Φυλίνα
Αβραμίδου Αρσινόη
Καραλέξη Ιωάννα
Κορδόκα Λίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου